Lokale og uddannede guider viser rundt
Hør historierne og se stederne
Velkommen udenfor til #alletidersroskilde

Guidet byvandring i Roskilde

Spændende guidet tur i Roskildes historie og steder med kollegaerne

Roskilde er en by spækket med spændende historier, om alt fra vores forfædre vikingerne til udviklingen i musikken og det store danske ikon: Roskilde festivalen. En byvandring i Roskilde er en helt unik oplevelse med interessante fortællinger, om vikinger, konger, naturen, handel og musik.

Kom med på en spændende byvandring i Roskildes gader og stræder og få et indblik i den historie de gemmer. Vores dygtige guider fortæller både de originale og skæve historier undervejs og sikrer at turen rundt i byen bliver oplevelsesrig og interessant.

Invitér kolleger eller kunder med på en skøn tur rundt i Roskilde, for at høre om byen og den spændende historie om hvad der tidligere var Danmarks hovedstad og nu er sjællands 2. største by. Undervejs på vores byvandringer er der rig lejlighed for at hyggesnakke og nyde hinandens selskab. Ønsker du at tilbringe et par aktive og skønne timer med kolleger eller kunder så er dette en oplagt mulighed for jer.

Vi har noget for enhver smag og tilbyder forskellige byvandringer i Roskilde. Læs mere om de forskellige byvandringer nedenfor.

Indtast kontaktoplysninger her, så ringer Lars til dig.

Lars er en sød, super kompetent og meget tålmodig instruktør. Han har et godt overblik 😊 Kan varmt anbefale at tage kurset og lære grund teknikkerne. Super godt kursus 🤗

Som første gangs bruger af paddelboards har det været en fantastisk dag! Gode instruktioner omkring hvordan man gør, flere forskellige videre udviklende opgaver. Samtidig med at der ikke var noget pres over at man skulle op og stå, men at man tog det i sit eget tempo. Kan helt klart anbefales og kommer gerne igen.

Jeg fik mit kajakkursus som en fødselsdagsgave, og bortset fra en større personlig udmattelse fungerede alt fint. Udstyret var i orden, instruktøren i top. Jeg kan ikke finde noget at sætte en finger på. Forslag: Kajakkortet burde indgå i prisen, ligesom hos Padi, og så tror jeg, at en fælles kop Outdoor-kaffe kan betyde meget for energiniveauet ud på dagen.

Tak for en skøn aften i den smukke Roskilde Fjord, som altid giver en ny natur oplevelse. Tak for god guidning og hyggeligt samvær.

Vejleder Lars var en glimrende guide på vores tur gennem Skjoldungernes Land i det dejlige forårsvejr. Under starten blev vi tilbudt en lidt længere tur, så vi også kom gennem Boserup Skov langs Kattinge Vig, og de fleste nikkede ja, så sådan blev det. Ved starten og på vejen rundt fik vi orientering om Skjoldungerne, samt alle de lokale seværdigheder - alle med et lille hvil på den lange tur som kom op på næsten 20 km. En forbedring ville være at undgå transportstykket langs en befærdet landevej. I stedet kunne man måske gå lidt tilbage efter frokosten og sejle retur med den lille trækfærge, og derefter stikke nordpå op mod Boserup Skov. Alt i alt en rigtig godt tur med hyggelige deltagere.

Super dejligt sted hvor man blev taget godt imod. Lars var god til at undervise alle, selvom vi var på forskellige stadier. Jeg kan varmt anbefale det. Mvh. Cathe

Super arrangement. Alle, tror jeg, fik en god gennemgang og alle kom op og stå 😉

Super fin IPP2 weekend kajakkursus.

Var med på en hyggelig ro-med/solnedgangstur - skøn naturoplevelse, god instruktion og info om området undervejs - vi kommer gerne igen :o)

Superfed oplevelse. God undervisning og fede øvelser. Fik lidt ondt i armene, men det hører vel med 🙂

Amazing place for water tours. Helpful and professional

Meget fin oplevelse idag hos Outdoor Adventures. Vi prøvede et 3 timers kajakintrokursus, og instruktøren var dygtig, pædagogisk og tålmodig😊. Fint udstyr, god stemning og de skønneste omgivelser. Stor anbefaling herfra

Super Oplevelse med udfordrende øvelser og højt humør for både deltagere og Outdoor Adventures - Kan klart anbefales

Professional instruktør der var god til at forklare og gøre det til en positiv oplevelse. Vi havde nogle sjove timer og vil helt sikkert komme igen - Tina & Mia

Virkelig en god og gennemtænkt tur for en nybegynder. Vi kom omkring det hele og er nu virkelig bedre til at ro 👍

Var på paddleboard kursus i går på Roskilde Fjord for at finde ud af om Paddleboard er noget for mig. Det var en super oplevelsem med en god og professionel instruktør. Efter to timers koncentreret undervisning, er jeg er klædt på til selv at tage ud på et lejet board fra Outdoor Adventures eller købe mit eget board. Tak for en god oplevelse i det skønneste vejr og den smukkeste natur.

Jeg gik med på en vandretur Roskilde-Frederikssund. Vi gik ved kysten så meget som muligt, og det var skønt ikke selv at skulle finde vej eller have madpakke med. Jeg kunne godt have brugt lidt mere info om det vi passerede, både kultur og natur. Alt i alt en dejlig tur, både pga guiden Lars, de andre deltagere og ikke mindst dejligt forårsvejr. Mange tak for turen.

Jeg deltog i Intro til SUP-board. Godt kursus med gode instruktioner og råd. God og rolig instruktør, der havde styr på alle sine kursister. Gør jeg gerne en anden gang igen.

Vi havde nogle rigtigt gode timer, hvor alle i familien kunne deltage på lige vilkår. Fra at ingen af os stort set havde været i nærheden af et board, blev vi alle 4 i løbet af bare 1 time i stand til at sejle en mindre tur 🙌 Super god intro til både board og forholdsregler på vandet. Kan varmt anbefales.

Vores gruppe havde en dejlig tur. Fra havnen i Roskilde gennem åbne landskaber med den dejligste udsigt. Med trækfærgen over Kornerup å. Efter frokost på det økologiske landbrug Hesselbjerg, gik turen hjem gennem Boserup Skov langs med fjorden. På denne varierede tur var Eva vores kompetente guide. God fortæller på turen og kunne sætte et tempo, der vist passede de fleste . Bestemt en anbefalelsesværdig tur.

Vi ringede til Lars for nogle dage siden og han rådede os til at vente lidt pga. vejr og vind. Idag så vejret bedre ud og vi ringede til Lars kl 8:30 for at booke 3 kajakker. En time senere stod de klar til os, og vi havde en god tur på vandet. Super god service og vejledning. Helt sikkert et sted vi vil komme tilbage til igen og igen.

God vejledning Godt udstyr Fantastiske rammer - at se Roskilde fra fjorden bare smukt!

Godt planlagt, gode orienteringer. Der var det der skulle være. Hyggelig atmosfære .

super godt kursus. Lars underviser i alle tricks og teknikker, så man er klar til at stå selv efterfølgende. Kan varmt anbefales.

Vi tog et introduktionskursus til paddleboard og det var en helt igennem fantastisk oplevelse! For nogle, der ikke har prøvet det før, bliver man sat godt ind i tingene, og instruktøren var god til at guide. Samtidig kan man nyde udsigten over hele Roskilde fjord 😊

Lars very friendly. My wife and I had a great day on the fjord in Lars' 2'er kayak

Vi kom til kurset uden nogen erfaring og gik derfra med al basal viden. Det var i trygge rammer. Lars er en super underviser. Vores datter på 12 var med og var glad for Lars’ måde at hjælpe hende. Kan helt klart anbefales..

Fantastisk aften i kajak på fjorden .. god lille gruppe med super instruktør. God og behagelig kajak at ro i. Og selvfølglig smukt sted at ro..

Min søn og jeg havde en sjov, hyggelig og udfordrende eftermiddag på SUP intro-kurset med Outdoor Adventures. Lars, som underviste, havde både tålmodigheden og humoren med hele vejen.

Jeg har været ude to gange i deres sit-on-top kajak, for at samle affald. Jeg har brugt deres reservations program flere gange, alt fungerer, ved aflysninger grundet vejret får man besked i god tid. De er venlige. Hjælpsomme. Alt udstyr et rent, pænt, i virkelig god stand. Kan anbefale!

Mine to drenge og jeg har netop haft et SUP kursus i Roskilde havn. Det var super hyggeligt, informativt og i en god atmosfære. Kan helt sikkert anbefales ligegyldigt niveau.

Genialt at leje en kajak, når vejret er til en tur på fjorden, og man har tid og lyst til netop det. Super nem booking og hjælpsom betjening på stedet. Afslappende og sjov tur på vandet i det smukke sommerland.

Smukt beliggende på græsplæne lige ned til fjorden. Den bedste udsigt ud over vandet. Hyggelig og afslappet stemning. Søde mennesker. Vi var på kajakkursus - sød og dygtig instruktør. Alt i alt en rigtig dejlig dag!

Stille vandring i Hertadalen lørdag den 20 juni med Mette, var en formidabel oplevelse. Trods regn og våd til skindet, er smilet stadig stort. Snak, kaffe og chokoladekage var dagens afslutning på Restaurant Hertadalen.

en dejlæig tur hvor vi var heldige med vejret. Guiden var god - usikker på om hun fik fortalt alt det hun gerne ville da der var meget talende mennesker med på turen.

Vi havde en super god og sjov oplevelse med GPS X-plorer.

Rigtig god oplevelse i skønne omgivelser. Godt, individuelt tilpasset kajakkursus med tydelige, tålmodige og letforståelige instruktioner.

Fantastiske udendørs oplevelser sammen med familien eller kollegerne!

Jeg har været på kajak kursus og oplevede et veltilrettelagt kursus med udstyr der var i orden og en dygtig instruktør

Perfekt sted til outdoor oplevelser på vandet 🙂

Overraskende fed tur! Du bliver trygt sat ind i funktioner og udstyret. Vi blev guidet og fik den dejligste tur på vandet. Skal klart prøve det igen og kan stærkt anbefale, at kaste sig ud i det.

De allerbedste anbefalinger herfra 👍 Havde tilbage i maj den skønneste weekend! Vores friluft overnatning ‘all inklusive’ levede virkelig op til det vi ville. Efter en dejlig lang vandretur mødte vi op til det fineste telt, gode madrasser, dyner, puder, brænde inden for rækkevidde mm. Fik derudover leveret skønne ingredienser til den bedste bålmad og til morgenmad dagen efter. Alt var så lækkert og meget indbydende. Den fine trækfærge og ‘Skjoldungestien’ ligger desuden lige i ‘baghaven.’ Så fås det ikke meget bedre. Kan meget varmt anbefale dette fine sted ☀️

Super kompetent instruktør. Jeg fik godt udbytte af undervisningen,

Vi havde en firmaakivitet hos Outdoor Adventures. De var fleksible, gode til at følge op, aktiviteterne var gode og veludførte, og instruktørerne var dygtige, professionelle og behagelige at arbejde med. Absolut et godt valg.

En supergod instruktør og en god eftermiddag på vandet. Fik meget ud af kurset

Jeg deltog i en dejlig og veltilrettelagt vandretur langs kysten fra Roskilde til Frederikssund. Det var en dejlig oplevelse inkl. kaffe, lækker frokost og gode historier om de steder vi passerede. Det var særlig dejligt, at man ikke skulle tænke over ruten, men blot fik vist vejen og jeg var positivt overrasket over, at vi faktisk fulgte kysten og meget lidt landevejen. Det kunne jeg godt gøre igen 

Rigtig hyggelig tur. SUP yoga

#Alletiders Roskilde byvandring

På denne skønne byvandring i Alletiders Roskilde kommer vi omkring 90% af “must-see” steder og historier. Turen har fokus på de kendte monumenter; Vikingerne, Domkirken og musikken. Vi tager turen igennem stedet der gik fra at være Danmarks vugge, til landets hovedstad og senere til blot at være første stop på vejen – Sjællands anden største by og den musikalske hovedstad, en gang om året. Det er tæt på storbyen og naturen, men alligevel langt fra.

• Danmarks vugge og vikingerne
  • Domkirken, Danmarks tidligere hovedstad og de Kongeliges Roskilde
  • Stå af i Roskilde – første jernbanestrækning og handelsbyen
  • Den musikalske hovedstad

Velkommen udenfor til Alletiders Roskilde

Varighed: fra 2 timer
Pris: fra kr. 2760,-

Roskilde byvandring & lokal øl

Ja du læste rigtigt! Dette er byvandringen der kombinerer det bedste fra #alletiders Roskilde turen med smagsprøver fra 4 af de lokale ølbryggerier undervejs. Vi kommer rundt i Roskilde og guiden fortæller om stederne og historien, nu og dengang. Undervejs stopper vi på to af de lokale bryggerier for en smagsprøve og en historie om øllet. Et tredje stop sker på en af byens gamle værtshuse som skænker smagsprøver fra yderligere to af de lokale bryggerier. Vi sidder ned alle steder men det foregår som udgangspunkt udenfor, så husk passende udetøj på.

Smag på:

• Danmarks vugge og vikingerne
  • Domkirken, Danmarks tidligere hovedstad og de Kongeliges Roskilde
  • Stå af i Roskilde – første jernbanestrækning og handelsbyen
  • Roskilde og formel 1 – hvordan hænger det sammen? Og det har ikke noget med Magnussen at gøre.

Velkommen udenfor til et par timer med historie og lokal brygget øl

Varighed: fra 2,5 timer
Pris: fra kr. 2760,- + kr. 95,- pr. deltager

De kongeliges Roskilde

Kom med på en royal tidsrejse tilbage i tiden og hør fortællinger om de gamle konger og dronninger, med en byvandring der sætter fokus på Roskilde, som tidligere hovedstad og kongeby samt hvor de royale stadigvæk finder et sidste hvile.

• Laurentii kirke og ruin
  • Den første historiske konge, Harald Blåtand
  • Bispens by og landets hovedstad
  • Margrete d. 1 og Bugislaw (ja, ham kendte du nok ikke?)
  • Roskilde palæ og stænderforsamlingerne
  • Adgang til Domkirken og/eller skt. Laurentii kirkeruin efter aftale

Velkommen udenfor til de kongeliges Roskilde

Varighed: fra 2 timer
Pris: fra kr. 2760,-

Det praktiske:​

• Hvor: mødested på Stændertorvet eller andet sted efter aftale
  • Hvor mange: 4 – 16, større grupper efter aftale.
  • Uddannet turguide
  • Spændende historier og oplevelser
  • Roskildes bymidte og nærmiljø
  • 3-6 km ture
  • Oplevelser I kan tage med tilbage på arbejdspladsen
  • #Fællesøjeblikke kalder vi det.

Vi glæder os til at byde jer velkommen UDENFOR!

Flere end 16 eller anden tur? Skriv til os

Gode spisesteder til en guidet byvandring

Vi ved at oplevelser i Fjordlandet skabes bedst af lokale aktører med viden, erfaring og engagement. Derfor anbefaler vi gerne de gode lokale ildsjæle, producenter og spisesteder som vil være garant for en stor spiseoplevelse i Roskilde sammen med en guidet byvandring.

Florentz Café & Brasseri

Skønt spisested og mødelokaler i det gamle historiske Hotel Prindsen på Algade i Roskilde. Her får du mad lavet fra bunden med de bedste råvarer efter sæsonen og imødekommende betjening af faglærte kokke og tjenere. Anbefalelsesværdigt til både frokost og aftensarrangementer.

Pipershus

I det skønne stråtækte hus midt i Roskilde bypark, er der skruet helt op for god dansk mad lavet fra bunden. Pipershus sætter en ære i gode, ærlige råvarer som bruges i deres traditionelle danske smørebrød og retter. Udsigten er byens klart bedste og sætter prikken over i'et på et skønt måltid.

Kombinér en byvandring i Roskilde med en af vores andre aktiviteter

Vi har god erfaring med at kombinere flere af vores firmaarrangementer, til et fuldendt firmaarrangement. Se derfor gerne vores andre firmaarrangementer eller tag en snak med os, om hvordan vi sammen kan skabe den helt rigtige oplevelse for jeres gruppe.