Lokale og uddannede guider viser rundt
Hør historierne og se stederne
Velkommen udenfor til #alletidersroskilde

Guidet byvandring i Roskilde

Spændende guidet tur i Roskildes historie og steder med kollegaerne

Roskilde er en by spækket med spændende historier, om alt fra vores forfædre vikingerne til udviklingen i musikken og det store danske ikon: Roskilde festivalen. En byvandring i Roskilde er en helt unik oplevelse med interessante fortællinger, om vikinger, konger, naturen, handel og musik.

Kom med på en spændende byvandring i Roskildes gader og stræder og få et indblik i den historie de gemmer. Vores dygtige guider fortæller både de originale og skæve historier undervejs og sikrer at turen rundt i byen bliver oplevelsesrig og interessant.

Invitér kolleger eller kunder med på en skøn tur rundt i Roskilde, for at høre om byen og den spændende historie om hvad der tidligere var Danmarks hovedstad og nu er sjællands 2. største by. Undervejs på vores byvandringer er der rig lejlighed for at hyggesnakke og nyde hinandens selskab. Ønsker du at tilbringe et par aktive og skønne timer med kolleger eller kunder så er dette en oplagt mulighed for jer.

Vi har noget for enhver smag og tilbyder forskellige byvandringer i Roskilde. Læs mere om de forskellige byvandringer nedenfor.

Indtast kontaktoplysninger her, så ringer Lars til dig.

En rigtig god oplevelse på vandet. God instruktør som formidler undervisningen godt. Kan anbefales til andre.

Jeg deltog i Intro til SUP-board. Godt kursus med gode instruktioner og råd. God og rolig instruktør, der havde styr på alle sine kursister. Gør jeg gerne en anden gang igen.

Super arrangement. Alle, tror jeg, fik en god gennemgang og alle kom op og stå 😉

Min søn og jeg havde en sjov, hyggelig og udfordrende eftermiddag på SUP intro-kurset med Outdoor Adventures. Lars, som underviste, havde både tålmodigheden og humoren med hele vejen.

Lars er en sød, super kompetent og meget tålmodig instruktør. Han har et godt overblik 😊 Kan varmt anbefale at tage kurset og lære grund teknikkerne. Super godt kursus 🤗

Rigtig god mulighed for at paddle surfe lidt med vores børn. Det også en skøn tur op langs fjorden, hvor vandet også er noget mere roligt end ude på havet. Det var let tilgængeligt og også ret god til prisen ift de andre udlejningsbureauer. Herudover fik vi også tilbudt våddragter som en del af prisen. Der er intet dårligt at sige om det - super fint.

Jeg gik med på en vandretur Roskilde-Frederikssund. Vi gik ved kysten så meget som muligt, og det var skønt ikke selv at skulle finde vej eller have madpakke med. Jeg kunne godt have brugt lidt mere info om det vi passerede, både kultur og natur. Alt i alt en dejlig tur, både pga guiden Lars, de andre deltagere og ikke mindst dejligt forårsvejr. Mange tak for turen.

En supergod instruktør og en god eftermiddag på vandet. Fik meget ud af kurset

God tilrettelagt tur. Fantastisk guide og de skønneste steder at vandre. Kan klart anbefales.

Jeg har deltaget i kajak-intro ved Claus - han får de varmeste anbefalinger herfra. Vi havde 3 dejlige timer på vandet - og lærte samtidig en masse.

De allerbedste anbefalinger herfra 👍 Havde tilbage i maj den skønneste weekend! Vores friluft overnatning ‘all inklusive’ levede virkelig op til det vi ville. Efter en dejlig lang vandretur mødte vi op til det fineste telt, gode madrasser, dyner, puder, brænde inden for rækkevidde mm. Fik derudover leveret skønne ingredienser til den bedste bålmad og til morgenmad dagen efter. Alt var så lækkert og meget indbydende. Den fine trækfærge og ‘Skjoldungestien’ ligger desuden lige i ‘baghaven.’ Så fås det ikke meget bedre. Kan meget varmt anbefale dette fine sted ☀️

Nogle dejlige timer på Roskilde Fjord med rigtig god introduktion til at sejle havkajak - efter kurset føler jeg mig godt klædt på til en tur på egen hånd

Super god oplevelse, rigtig god til at fortælle og undervise, vi skal helt sikkert have flere oplevelser med Outdoor Adventure 🙂

Dygtig, rolig og meget tålmodig instruktør. Jeg fik en god oplevelse, selvom jeg måtte stoppe på kurset efter 1 1/2 time, da jeg ikke havde mere energi., det var min egen skyld. Tak for en super oplevelse😉Venlig hilsen Tina

Smukt beliggende på græsplæne lige ned til fjorden. Den bedste udsigt ud over vandet. Hyggelig og afslappet stemning. Søde mennesker. Vi var på kajakkursus - sød og dygtig instruktør. Alt i alt en rigtig dejlig dag!

Outdoor Adventures var nemme at kommunikere med og sørgede for, at vi fik en super oplevelse! Vi sov i tippi i en enkelt nat, og det var det hele værd. Vi vil bestemt prøve nogle af deres andre tilbud i fremtiden.

Amazing place for water tours. Helpful and professional

Godt IPP2 kursus, meget kompetent instruktør som også havde godt kendskab til lokalområdet. Kan varm anbefales!

Fantastisk tur i Skjoldungernes land 👟👣 Godt tempo samtidig med, der var tid til at nyde naturen og få lidt historie undervejs 😊 Kan kun anbefales

Som første gangs bruger af paddelboards har det været en fantastisk dag! Gode instruktioner omkring hvordan man gør, flere forskellige videre udviklende opgaver. Samtidig med at der ikke var noget pres over at man skulle op og stå, men at man tog det i sit eget tempo. Kan helt klart anbefales og kommer gerne igen.

Fed oplevelse på Paddelboards. God og hyggelig instruktør.

God oplevelse med fin sikkerhed og instruktion. Pengene værd.

Alletiders kursus! God intro til alt det vigtige sikkerhed og god instruktion af teknikkerne. Og så var det mega sjovt 😀

Vi tog et introduktionskursus til paddleboard og det var en helt igennem fantastisk oplevelse! For nogle, der ikke har prøvet det før, bliver man sat godt ind i tingene, og instruktøren var god til at guide. Samtidig kan man nyde udsigten over hele Roskilde fjord 😊

Vi havde en super god og sjov oplevelse med GPS X-plorer.

Nu har jeg været med på flere af Outdoor Adventures vandre ture og de er altid super godt tilrettelagt og med guider der ved en masse spændende ting om det område man vandre i. Der er en rigtig go kommunikation fra Lars, så man har fuldstændig tjek på mødetid/sted, samt gode råd om påklædning og fodtøj.Stor anbefaling herfra👍

Godt udstyr, dygtig underviser - vi fik super undervisning! Og da kurset var færdigt, kunne vi fortsætte på SUP'en i 2 timer ekstra ... virkelig luksus. God dag - og bestemt ikke sidste gang, vi kommer forbi

Professional instruktør der var god til at forklare og gøre det til en positiv oplevelse. Vi havde nogle sjove timer og vil helt sikkert komme igen - Tina & Mia

Vi var på SUP kursus med instruktøren Malou i Roskilde. Hun var så god til at lære fra sig og gjorde virkelig at det blev en super god oplevelse. Derudover så var det bare så nemt at man lånte alt udstyr på stedet og fik en god intro til vind, vand, boards og regler. Prøv det!

Stor fleksibilitet ved både udlevering og aflevering. Kajakker af god kvalitet. Nem og overskuelig hjemmeside.

Super fin oplevelse med Outdoor Adventures i det fri. Lars formåede at då rystet folk godt sammen med nogle sjove og udfordrende opgaver. Alle havde det sjovt og udbyttet for os som virksomhed var præcis hvad vi håbede på. Mission accomplished. Tak for det Lars Mvh Flemming Parris, CEO First. A/S

Udfordrende, sjovt og fantastisk! Yoga instruktøren var utrolig dygtig og formåede på fineste vis at gøre det til en skøn oplevelse. Det var interessant at prøve denne form for motion og dejligt at der er plads til Max 10 deltagere på ét hold. Alt i alt meget anbefalesværdigt.

Super tur på fjorden i dag. Kajak og tilbehør fungerede perfekt.

Vejleder Lars var en glimrende guide på vores tur gennem Skjoldungernes Land i det dejlige forårsvejr. Under starten blev vi tilbudt en lidt længere tur, så vi også kom gennem Boserup Skov langs Kattinge Vig, og de fleste nikkede ja, så sådan blev det. Ved starten og på vejen rundt fik vi orientering om Skjoldungerne, samt alle de lokale seværdigheder - alle med et lille hvil på den lange tur som kom op på næsten 20 km. En forbedring ville være at undgå transportstykket langs en befærdet landevej. I stedet kunne man måske gå lidt tilbage efter frokosten og sejle retur med den lille trækfærge, og derefter stikke nordpå op mod Boserup Skov. Alt i alt en rigtig godt tur med hyggelige deltagere.

Virkelig en god og gennemtænkt tur for en nybegynder. Vi kom omkring det hele og er nu virkelig bedre til at ro 👍

Fantastiske udendørs oplevelser sammen med familien eller kollegerne!

Super godt kursus med god introduktion til teknik.

God vejledning Godt udstyr Fantastiske rammer - at se Roskilde fra fjorden bare smukt!

Tak for en hel perfekt kajakoplevelse. Vi var 5 der skulle ud at sejle kajak på egen hånd og 3 havde aldrig prøvet det før. Vi fik en fin gennemgang af udstyr og teknik, så vi alle følte os trygge, inden vi skulle på vandet. Omgivelserne er helt perfekte, og der er mulighed for at sidde og nyde sin medbragte frokost bagefter. Absolut ikke sidste gang.

Super Oplevelse med udfordrende øvelser og højt humør for både deltagere og Outdoor Adventures - Kan klart anbefales

Superfed oplevelse på SUP begynderkursus i Holbæk Havnebad. Både meget lærerigt og hyggeligt.

God og tryg introduktion til kaja, tak for det

Vi havde to fantastiske timer med Lars, han er super dygtig til at forklare og en meget tålmodig mand😊. Jeg giver min bedste anbefaling til Lars .

Tak til Lars for super kyndig vejledning, tålmodighed og hjælp. Det var en helt igennem fornøjelse.

Overraskende fed tur! Du bliver trygt sat ind i funktioner og udstyret. Vi blev guidet og fik den dejligste tur på vandet. Skal klart prøve det igen og kan stærkt anbefale, at kaste sig ud i det.

Vores gruppe havde en dejlig tur. Fra havnen i Roskilde gennem åbne landskaber med den dejligste udsigt. Med trækfærgen over Kornerup å. Efter frokost på det økologiske landbrug Hesselbjerg, gik turen hjem gennem Boserup Skov langs med fjorden. På denne varierede tur var Eva vores kompetente guide. God fortæller på turen og kunne sætte et tempo, der vist passede de fleste . Bestemt en anbefalelsesværdig tur.

Super god og sjov intro til SUP med dygtig og professionel instruktør. Jeg vil helt sikkert anbefale andre at prøve.

Tak for en skøn aften i den smukke Roskilde Fjord, som altid giver en ny natur oplevelse. Tak for god guidning og hyggeligt samvær.

Fantastisk aften i kajak på fjorden .. god lille gruppe med super instruktør. God og behagelig kajak at ro i. Og selvfølglig smukt sted at ro..

#Alletiders Roskilde byvandring

På denne skønne byvandring i Alletiders Roskilde kommer vi omkring 90% af “must-see” steder og historier. Turen har fokus på de kendte monumenter; Vikingerne, Domkirken og musikken. Vi tager turen igennem stedet der gik fra at være Danmarks vugge, til landets hovedstad og senere til blot at være første stop på vejen – Sjællands anden største by og den musikalske hovedstad, en gang om året. Det er tæt på storbyen og naturen, men alligevel langt fra.

• Danmarks vugge og vikingerne
  • Domkirken, Danmarks tidligere hovedstad og de Kongeliges Roskilde
  • Stå af i Roskilde – første jernbanestrækning og handelsbyen
  • Den musikalske hovedstad

Velkommen udenfor til Alletiders Roskilde

Varighed: fra 2 timer
Pris: fra kr. 2760,-

Roskilde byvandring & lokal øl

Ja du læste rigtigt! Dette er byvandringen der kombinerer det bedste fra #alletiders Roskilde turen med smagsprøver fra 4 af de lokale ølbryggerier undervejs. Vi kommer rundt i Roskilde og guiden fortæller om stederne og historien, nu og dengang. Undervejs stopper vi på to af de lokale bryggerier for en smagsprøve og en historie om øllet. Et tredje stop sker på en af byens gamle værtshuse som skænker smagsprøver fra yderligere to af de lokale bryggerier. Vi sidder ned alle steder men det foregår som udgangspunkt udenfor, så husk passende udetøj på.

Smag på:

• Danmarks vugge og vikingerne
  • Domkirken, Danmarks tidligere hovedstad og de Kongeliges Roskilde
  • Stå af i Roskilde – første jernbanestrækning og handelsbyen
  • Roskilde og formel 1 – hvordan hænger det sammen? Og det har ikke noget med Magnussen at gøre.

Velkommen udenfor til et par timer med historie og lokal brygget øl

Varighed: fra 2,5 timer
Pris: fra kr. 2760,- + kr. 95,- pr. deltager

De kongeliges Roskilde

Kom med på en royal tidsrejse tilbage i tiden og hør fortællinger om de gamle konger og dronninger, med en byvandring der sætter fokus på Roskilde, som tidligere hovedstad og kongeby samt hvor de royale stadigvæk finder et sidste hvile.

• Laurentii kirke og ruin
  • Den første historiske konge, Harald Blåtand
  • Bispens by og landets hovedstad
  • Margrete d. 1 og Bugislaw (ja, ham kendte du nok ikke?)
  • Roskilde palæ og stænderforsamlingerne
  • Adgang til Domkirken og/eller skt. Laurentii kirkeruin efter aftale

Velkommen udenfor til de kongeliges Roskilde

Varighed: fra 2 timer
Pris: fra kr. 2760,-

Det praktiske:

• Hvor: mødested på Stændertorvet eller andet sted efter aftale
  • Hvor mange: 4 – 16, større grupper efter aftale.
  • Uddannet turguide
  • Spændende historier og oplevelser
  • Roskildes bymidte og nærmiljø
  • 3-6 km ture
  • Oplevelser I kan tage med tilbage på arbejdspladsen
  • #Fællesøjeblikke kalder vi det.

Vi glæder os til at byde jer velkommen UDENFOR!

Flere end 16 eller anden tur? Skriv til os

Gode spisesteder til en guidet byvandring

Vi ved at oplevelser i Fjordlandet skabes bedst af lokale aktører med viden, erfaring og engagement. Derfor anbefaler vi gerne de gode lokale ildsjæle, producenter og spisesteder som vil være garant for en stor spiseoplevelse i Roskilde sammen med en guidet byvandring.

Florentz Café & Brasseri

Skønt spisested og mødelokaler i det gamle historiske Hotel Prindsen på Algade i Roskilde. Her får du mad lavet fra bunden med de bedste råvarer efter sæsonen og imødekommende betjening af faglærte kokke og tjenere. Anbefalelsesværdigt til både frokost og aftensarrangementer.

Pipershus

I det skønne stråtækte hus midt i Roskilde bypark, er der skruet helt op for god dansk mad lavet fra bunden. Pipershus sætter en ære i gode, ærlige råvarer som bruges i deres traditionelle danske smørebrød og retter. Udsigten er byens klart bedste og sætter prikken over i'et på et skønt måltid.

Kombinér en byvandring i Roskilde med en af vores andre aktiviteter

Vi har god erfaring med at kombinere flere af vores firmaarrangementer, til et fuldendt firmaarrangement. Se derfor gerne vores andre firmaarrangementer eller tag en snak med os, om hvordan vi sammen kan skabe den helt rigtige oplevelse for jeres gruppe.